PRIA tööpõld on lai ja mitmekesine
Töö PRIAs on vaheldusrikas ja kaasahaarav. Meil töötavad nii noored strateegid kui ka kogenud spetsialistid erinevatelt elualadelt. Ühtehoidva tiimina panustame igapäevaselt maaelu elujõulisusse ja arengusse.
PRIA eesmärke täidab 10 osakonda: toetuste arendamise osakond, toetuste rakendamise osakond, registrite ja teenuste osakond, teabeteenuste osakond, vastavus- ja kontrolliosakond, infotehnoloogia osakond, siseauditi osakond, finantsplaneerimise ja personaliosakond, kliendisuhete osakond ja kommunikatsiooniosakond.
Paindlikkus oma tööaja- ja koha korraldamisel on meie inimeste hulgas väga hinnatud. Töötada saad nii kodus kui ka kontorites üle Eesti. PRIA keskus asub Tartu kesklinnas. Lisaks sellele on meie esindused igas Eesti maakonnakeskuses.
Tutvu meie osakondadega:
Toetuste rakendamise osakonna põhiülesanne on efektiivne, õiguspärane ja tulemuslik toetuste rakendamine taotluste vastuvõtust kuni otsuse koostamiseni. Meie osakonna klienditeeninduse põhifookus on sõbralik klientide teenindamine, nõustamine, nende probleemidega tegelemine ning teeninduse edasi arendamine kõigis meie teeninduskanalites. Teostame efektiivselt toetuste rakendamiseks vajalikke otsetoetuste kohapealseid kontrollide ja investeeringutoetuste paikvaatluseid. Samuti töötleme ja uuendame põllumassiivide andmeid.
Meie meeskond
Meie osakonnas töötab 126 inimest, kes tegelevad viie erineva valdkonnaga. Meie vastutada on investeeringute valdkonna meetmed (LEADER, kalandus, teadus- ja arendusmeetmed ning turukorraldus), samuti on meil otsetoetuste, põldude registri, kontrollide ja klienditeeninduse valdkond. Ampluaa on lai ning meie osakonna töötaja on oma valdkonna ekspert. Samas suudab ta vaadata ka suurt pilti ja teab oma panust osakonna edukaks toimimiseks.
Meie väärtused ja töökultuur
Peame oluliseks meie asutuse väärtusi – asjatundlikkus, kliendikesksus, koostöö ja hoolivus. Me märkame üksteist, me abistame üksteist, me tähistame koos rõõme ja saame koos üle muredest. Me tähistame sünnipäevi, me teeme meeskonnaüritusi ning lõpetame massmeetmete väljamaksed tordi söömisega. Me hoiame silmad lahti ja otsime võimalusi enese arendamiseks ning koolitame ennast nii majasiseselt kui -väliselt. Osaleme asutuse üritustel, et tugevdada meeskonnatunnet ning ootame jõule, et aasta lõpus meeskonnaga maha istuda ja korda saadetud tegudele tagasi vaadata.
Toetuste arendamise osakonna põhiülesanded hõlmavad terviklikku ameti toetusteenuste pakkumisega seotud arendustegevuste korraldamist ja läbiviimist, auditite käigus tekkinud küsimustele vastamist, koostööd Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumiga toetuste ajakava planeerimisel ja õigusaktide väljatöötamisel ning arendustööd infosüsteemide loomisel ja hooldamisel koos Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi Infotehnoloogia Keskusega.
Meie osakond koosneb kahest büroost – toetuse teenuse arendamise büroost ning ärianalüüsi ja toodete arendamise büroost. Toetuse teenuse arendamise büroo vastutab õigusloome, protseduuride ja koolituste ning teenuste tervikliku ja ühtlaselt heal tasemel pakkumise eest. Ärianalüüsi ja toodete arendamise büroo keskendub ärianalüüsile ja toodete arendamisele, sealhulgas toetuste rakendamise infosüsteemile.
Meie meeskond:
Koosneb ligi 70-st töötajast, kellest 1/3 valmistab ette toetuste rakendamist väljaspool IT süsteeme (õigusloome, koolitused, protseduurid, teavitustegevus) ja 2/3 tegeleb toetuste menetlemiseks vajalike infosüsteemide loomisega ärianalüüsist kuni tehnoloogilise toodangu kasutusele võtmiseks loa andmiseni. Osakonnas töötavad sisulised eksperdid, süsteemiloojad, seadistajad kui ka erinevad tehnilised talendid. Mitmekülgne teadmiste, kogemuste ja oskuste kogum võimaldab meil defineerida ennast võimekaima maaelu arengut toetava meeskonnana.
Meie väärtused ja töökultuur:
Meie töös on oluline nii mineviku kogemuse hoidmine, olevikus parima teenuse pakkumine kui tulevikuks uuenduslike lahenduste leidmine. Toetuste arendamise osakonna kogemused ulatuvad PRIA alguspäevile ning igapäevases töös klientidele teenuseid pakkudes teame, mida klient prialt ootab, millist koostööpartnerit ministeerium ja IT keskus soovib ning millises keskkonnas tahame ise töötada. Teeme oma tööd pühendumusega, arvestades igaühe õigust tasakaalustatud pere- ja tööelule.
Registrite ja teenuste osakonnas tegeldakse põllumajandusloomade registri, erimärgistatud diislikütuse ostuõiguste, e-põlluraamatu, PRIA klientide ja volitatud isikute andmete töötlemisega, sealhulgas kogumise, salvestamise, korrastamise, avalikustamise, muutmise, säilitamise ja kustutamisega. Tegeleme järjepidevalt kogutud andmete andmekvaliteediga, et tagada andmete usaldusväärsus ja ajakohasus. Teeme pidevalt tööd pakutavate teenuste arendamise ja parandamisega, pannes suurt rõhku just kasutajamugavusele. Lähtume põhimõttest, et andmeid tuleks riigile esitada vaid üks kord, vältides nii andmete korduvat kogumist ning vähendades andmete esitamisega seotud koormust.
Meie meeskond
Osakonnas töötavad sõbralikud, pühendunud, kohusetundlikud, hoolivad ja üksteist toetavad oma valdkonna eksperdid, kes on orienteeritud lahendustele, koostööle ning tulemustele.
Meie osakonna inimesed on analüütilise mõtlemisega, hea suhtlemisoskusega ning erinevate kogemustega, mis aitab näha nii detaile kui ka laiemat pilti. Paljudel meist on tarkvaraarenduses osalemise kogemus ning oleme edukad töötamisel nii meeskonnas kui ka iseseisvalt. Selline oskuste ja kogemuste paljusus tagab selle, et andmed saavad parimal moel kogutud, salvestatud ja edastatud.
Meie väärtused ja töökultuur
Osakonna olulisemaks väärtuseks on tugev ning toetav meeskond. Osakonnas on tähtsal kohal ühised koosviibimised ja traditsioonide elus hoidmine, näiteks tähistame ühiselt sünnipäevasid ja jõule, käime koos vastlaliugu laskmas ja uusi kolleege tervitamas. Samuti käime kaks korda aastas meie enda meeskonnaliikmete poolt organiseeritud väljasõitudel.

Teabeteenuste osakond on PRIA andmete väärindamise keskus, mille ülesanne on muuta andmed kasulikuks ja kergesti mõistetavaks nii PRIA töötajatele, klientidele kui ka koostööpartneritele. Meie töö hõlmab kvaliteetse aruandluse koostamist, andmete visuaalselt selget ja atraktiivset esitlust ning teadmussiirde kiirendamist läbi digiteenuste arendamise. Üks meie olulisi algatusi on PRIA kodulehe statistikaportaal, mis pakub kasutajatele kiiret ja täpset ülevaadet priaga seotud statistikast. Lisaks vastutab osakond andmearhitektuuri ja andmekvaliteedi raamistiku arendamise eest, et tagada PRIA andmete usaldusväärsus ja kasutajasõbralikkus. Toetame ka tehisintellekti rakendusi, näiteks masinõppel põhinevaid tööriistu, mis aitavad PRIA töötajatel teha paremaid otsuseid ning lihtsustada andmepõhiste teenuste kasutamist.
Meie meeskond
Osakonna meeskonda kuuluvad andmeanalüütikud, kelle oskuseks on olulise info leidmine ja tõlgendamine suurtest andmehulkadest. Analüütikud kasutavad selleks tööriistu nagu SAP BO, Excel, R Studio ja MS powerbi. Lisaks töötavad meie osakonnas ärianalüütikud ja tooteomanikud, kes tegelevad arendusprojektidega, andmearhitekt ja andmenõunikud, kes kujundavad süsteemseid lahendusi, ning tehisintellekti nõunik, kelle ülesanne on juhtida tehisintellekti kasutuselevõttu PRIA andmetes ja protsessides. Meie töö eeldab tihedat koostööd PRIA teiste osakondadega, kellele pakume tuge andmeanalüüsis ja aruandluses. Samuti teeme koostööd riiklike ja rahvusvaheliste partneritega, et kasutada parimaid praktikaid ja uuenduslikke lahendusi PRIA teenuste arendamisel.
Meie väärtused ja töökultuur
Meeskonnana peame oluliseks paindlikkust ja vastutust, mis võimaldab meil ise otsustada oma tööviiside ja ajaplaneerimise üle, et saavutada parimaid tulemusi ja hoida töö- ja eraelu tasakaalu. Meie töökeskkond toetab usaldust, avatud suhtlemist ja koostööd, mis aitab meil ühiselt saavutada paremaid lahendusi. Samuti väärtustame pidevat õppimist ja teadmiste jagamist – toetame üksteist uute oskuste omandamisel ning jagame teadmisi, mis aitavad kogu organisatsioonil areneda. Oleme avatud uutele väljakutsetele ja otsime pidevalt võimalusi, kuidas andmeid veelgi paremini kasutada ning uuenduslikke lahendusi rakendada.
Meil on saanud traditsiooniks kohtuda kord kuus, et võtta ette erinevaid tegevusi ja seeläbi hoida meeskonnatunnet, õppida üksteist paremini tundma ning toetama.

Vastavus- ja kontrolliosakonna põhiülesanne on PRIA infoturbe, andmekaitse ja riskihalduse koordineerimine ja korraldamine. Osakond vastutab ameti õigusalase nõustamise, õigushuvide esindamise, riigihangete nõustamise ning Euroopa Liidu ja Eesti finantshuvide kaitse eest. Lisaks teeb osakond sekkumistele kvaliteedi-, kohapealseid ja järelkontrolle ning teostab riiklikku järelevalvet. Vastutame selle eest, et PRIA kaudu jagatav raha jõuaks õigetesse kätesse ning tagame, et Eesti või Euroopa raha pahatahtlikud kasutajad ei saavutaks edu.
Meie meeskond
Meie osakonnas töötavad detailidele orienteeritud ja suurepärase probleemilahendusoskusega spetsialistid, kes on oma valdkonna eksperdid. Isiksuseomadustelt peame oluliseks eetilisust ja usaldusväärsust, aga samuti ka empaatiat. Lisaks soovime teha tõhusat koostööd nii sise- kui välisklientidega.
Meie väärtused ja töökultuur
Kuivõrd meie töö on suunatud ameti ja selle klientide huvide kaitsmisele ning seaduskuulekuse tagamisele, väärtustame me professionaalsust, täpsust ja usaldusväärsust. Traditsioonide hulka kuuluvad regulaarsed meeskonnakoosolekud, kus arutame jooksvaid küsimusi ja jagame parimaid praktikaid. Samuti korraldame koolitusi ja seminare, et hoida oma teadmised ja oskused ajakohastena aga jagada seda teadmist ka teistega. Oleme nõu ja jõuga abiks ka teistele PRIA osakondadele ning aitame disainida protsesse, mis võimalikult palju pettusi ära hoiaks.
Osakonna vastusvaldkonnaks on kõigi PRIA infosüsteemide ja andmestike turvaline arendamine, haldamine, hankimine ja majutamine. Meie infosüsteemide portfellis on kümned rätsepalahendusena valminud tooted meie enda töötajatele, kuid põhiosas loomulikult meie klientide igapäevatoimetuste tõhustamiseks. Tegevusvaldkond on lai – registritarkvaradest menetlussüsteemide ja iseteenindusportaalini, kaardilahendustest äppide, satelliitseire ja tehisintellekti rakendusteni.
Meie meeskond
Meie meeskonnas on käimasolevatest arendusprojektidest sõltuvalt 40-50 suurepärast inimest. Osakond jaguneb kaheks bürooks - väiksem pakub süsteemihoolduse ja kasutajatoe teenuseid ning suurem tegeleb igapäevaselt arendustegevusega. Tarkvaraarendusega tegelev büroo jaguneb erineva suurusega arendustiimideks. Tänane strateegiline valik on hoida enda juures arhitektid, projektijuhid, süsteemianalüütikud, testijad. Programmeerijad ja vajadusel ka teised täiendavad rollid oleme lisaks hankinud väljast. Meie rõõmuks on meil pikaajalised arenduspartnereid, kes tunnevad meie tehnoloogiaid, infosüsteeme ja ärivajadusi.
Meie väärtused ja töökultuur
Oleme olnud oma kliendiga ka keerulistel hetkedel. Koos oleme alati leidnud lahendused ka siis, kui neid esmapilgul kuskilt ei paista. Me väärtustame meeskonnatööd, kus igaühel on teada tema põhiroll ja tegevuse eesmärk. Me soovime, et igaüks meist looks uut väärtust – olgu kliendiks siis meie enda kolleeg, loomapidaja või mõni teine asutus. Me tahame, et igaüks meist tunneks end vajalikuna. Oleme avatud uutele tehnoloogiatele ja lahendustele – ka seda alati fookusega kliendi vajadusel.
Kaugtöö on meie jaoks täiesti tavapärane, aktsepteeritud ja hinnatud töövorm – meie inimesed toimetavad üle Eesti. See ei tähenda, et me päriselus ei kohtuks – ligi pool aega veedame siiski meeskonnatööd tehes tiimidena koos ning mõned korrad aastas korraldame ka suuremaid tööväliseid ühisüritusi.
Meie osakonna eesmärk on hoida ja toetada meie inimesi. Pakume priakatele erinevaid tugiteenuseid ja mõnusat töökeskkonda. Täpsemalt on meie tööülesanneteks korraldada ja pidada PRIA strateegilist- ja finantsplaneerimist, juhtimis- ja finantsarvestust, kvaliteedijuhtimist, personalijuhtimist ja pakkuda haldusteenust.
Meie meeskond
Meie osakonda on koondunud eriilmelised tugiteenused, mistõttu on meie inimesed väga erinevate teadmiste ja oskustega. Lisaks töötame üle Eesti, seega on kaugtöö meie jaoks väga hinnatud ja kasutatud töövorm. Meie hulka kuuluvad numbritega tegelejad ehk eelarvestajad, finanatsanalüütikud ja finantsarvestajad. Samuti on meil inimestega tegelejad ehk personalijuht, värbamisjuht, personalispetsialist, koolituste koordineerija, töökeskkonna- ja heaolu spetsialistist ja vaimse tervise edendamise spetsialistist. Lisaks tegeleme finantsarvestuse ja dokumendihalduse süsteemide käimas hoidmise ja arendusega. PRIA inimeste tööks vajalike ruumide korrashoiu, ametiautode ja muude haldusküsimustega tegelevad haldusjuht ja haldusspetsialist. Asutuseülese kvaliteedi eest seisab aga hea meie kvaliteedijuht.
Meie väärtused ja töökultuur
Soovime olla kogu meie maja tööperele toetav, proaktiivset ja head tugiteenust pakkuv üksus. Oleme avatud ettepanekutele ja uuendustele, lööme kaasa nii tööalastes projektides kui ka vabaaja-üritustel. Kohtume oma osakonnas iganädalaselt, et jagada tööalast infot, tähistame olulisi tähtpäevi ja võtame osa ka üle-prialistest üritustest ja seda kõike ikka eesmärgiga hoida ühtset ja mõnusat meeskonna vibe’i. Oleme äge punt, kellega koos on mõnus asju ajada, selle tunnistuseks on ka parima meeskonna tiitel aastal 2024.
Meie osakonna eesmärk on hoida ja toetada meie inimesi. Pakume priakatele erinevaid tugiteenuseid ja mõnusat töökeskkonda. Täpsemalt on meie tööülesanneteks korraldada ja pidada PRIA strateegilist- ja finantsplaneerimist, juhtimis- ja finantsarvestust, kvaliteedijuhtimist, personalijuhtimist ja pakkuda haldusteenust.
Meie meeskond
Meie osakonda on koondunud eriilmelised tugiteenused, mistõttu on meie inimesed väga erinevate teadmiste ja oskustega. Lisaks töötame üle Eesti, seega on kaugtöö meie jaoks väga hinnatud ja kasutatud töövorm. Meie hulka kuuluvad numbritega tegelejad ehk eelarvestajad, finanatsanalüütikud ja finantsarvestajad. Samuti on meil inimestega tegelejad ehk personalijuht, värbamisjuht, personalispetsialist, koolituste koordineerija, töökeskkonna- ja heaolu spetsialistist ja vaimse tervise edendamise spetsialistist. Lisaks tegeleme finantsarvestuse ja dokumendihalduse süsteemide käimas hoidmise ja arendusega. PRIA inimeste tööks vajalike ruumide korrashoiu, ametiautode ja muude haldusküsimustega tegelevad haldusjuht ja haldusspetsialist. Asutuseülese kvaliteedi eest seisab aga hea meie kvaliteedijuht.
Meie väärtused ja töökultuur
Soovime olla kogu meie maja tööperele toetav, proaktiivset ja head tugiteenust pakkuv üksus. Oleme avatud ettepanekutele ja uuendustele, lööme kaasa nii tööalastes projektides kui ka vabaaja-üritustel. Kohtume oma osakonnas iganädalaselt, et jagada tööalast infot, tähistame olulisi tähtpäevi ja võtame osa ka üle-prialistest üritustest ja seda kõike ikka eesmärgiga hoida ühtset ja mõnusat meeskonna vibe’i. Oleme äge punt, kellega koos on mõnus asju ajada, selle tunnistuseks on ka parima meeskonna tiitel aastal 2024.

Kommunikatsiooniosakonna põhiülesanne on teavitada PRIA peamisi sihtrühmi olemasolevatest ja saabuvatest toetustest. Lisaks on meie ülesanne tagada selge ja läbipaistev kommunikatsioon nii avalikkusega kui ka organisatsiooni sees, samuti vastutame organisatsiooni mainekujunduse eest ning nõustame vajadusel ka PRIA kõneisikuid. Osakonna kanda on asutuse koduleht ja siseveeb, pressiteadete, artiklite ja sotsiaalmeediapostituste kirjutamine. Lisaks ka meediapäringutele aegsasti vastamine ja ürituste korraldamine. Seega – kui loed PRIA sõnumeid kas kodulehel, sotsiaalmeedias või ajakirjanduses, on kommunikatsiooniosakond sellega tõenäoliselt seotud.
Meie meeskond
Meie osakonda kuuluvad pressiesindaja, kommunikatsiooniekspert ning kaks kommunikatsioonispetsialisti. Oma omadustelt oleme me uudishimulikud, agarad ja rohkete küsimuste küsijad. Olenemata töö- või puhkepäevast hingame me informatsiooni õhuna sisse, sõelume sealt välja olulisema ja jagame ka teistega. Mõtleme strateegiliselt, töötame süstemaatiliselt ning keskendume töös nii keskmisele, pikale kui ülipikale plaanile.
Meie väärtused ja töökultuur
Meie kõigi soov on tagada, et tähtis teave jõuaks kiirelt õigete inimesteni. Meie tööst sõltub Eesti põllumajandustootja ja avalikkuse informeeritus ning seepärast teeme endast kõik, et tarkus, mis PRIA varasalve 25 aastaga kogunenud on, jõuaks võimalikult paljudeni. Argipäeval kuuleb meie kabinetist klaviatuuriklõbinat, naeru ja jutuvada. Käime koos lõunal, jagame oma muresid ja rõõme ning püüame üksteisele headeks kolleegideks olla. Üldjuhul töötame koos ühes füüsilises ruumis – nii on lihtsalt seda palju kergem ühes inforuumis püsida.
Kommunikatsiooniosakonna põhiülesanne on teavitada PRIA peamisi sihtrühmi olemasolevatest ja saabuvatest toetustest. Lisaks on meie ülesanne tagada selge ja läbipaistev kommunikatsioon nii avalikkusega kui ka organisatsiooni sees, samuti vastutame organisatsiooni mainekujunduse eest ning nõustame vajadusel ka PRIA kõneisikuid. Osakonna kanda on asutuse koduleht ja siseveeb, pressiteadete, artiklite ja sotsiaalmeediapostituste kirjutamine. Lisaks ka meediapäringutele aegsasti vastamine ja ürituste korraldamine. Seega – kui loed PRIA sõnumeid kas kodulehel, sotsiaalmeedias või ajakirjanduses, on kommunikatsiooniosakond sellega tõenäoliselt seotud.
Meie meeskond
Meie osakonda kuuluvad pressiesindaja, kommunikatsiooniekspert ning kaks kommunikatsioonispetsialisti. Oma omadustelt oleme me uudishimulikud, agarad ja rohkete küsimuste küsijad. Olenemata töö- või puhkepäevast hingame me informatsiooni õhuna sisse, sõelume sealt välja olulisema ja jagame ka teistega. Mõtleme strateegiliselt, töötame süstemaatiliselt ning keskendume töös nii keskmisele, pikale kui ülipikale plaanile.
Meie väärtused ja töökultuur
Meie kõigi soov on tagada, et tähtis teave jõuaks kiirelt õigete inimesteni. Meie tööst sõltub Eesti põllumajandustootja ja avalikkuse informeeritus ning seepärast teeme endast kõik, et tarkus, mis PRIA varasalve 25 aastaga kogunenud on, jõuaks võimalikult paljudeni. Argipäeval kuuleb meie kabinetist klaviatuuriklõbinat, naeru ja jutuvada. Käime koos lõunal, jagame oma muresid ja rõõme ning püüame üksteisele headeks kolleegideks olla. Üldjuhul töötame koos ühes füüsilises ruumis – nii on lihtsalt seda palju kergem ühes inforuumis püsida.