Millise kogemuse saab PRIAs kommunikatsioonipraktikal?

Organisatsioonina tundub PRIA ühtaegu suur ja süsteemne, samas ka inimesekeskne. Paljud inimesed pingutavad teadlikult selle nimel, et asutust arendada – olgu selleks sisekommunikatsiooni parandamine, uute tehnoloogiliste lahenduste testimine või noorte kaasamine, kirjutab Tanel Krigulson, ajakirjanduse- ja kommunikatsiooni esimese aasta tudeng.

PRIA kliendisuhete osakonnas käis kommunikatsioonitöö praktikal Tartu Ülikooli üliõpilane Tanel, kes täiendas oma teadmisi sama osakonna kommunikatsioonijuhi Õnne Allaje-Kuke käe all. Oma praktikal käimisest kirjutas ta järgmist:

„PRIA praktikapakkumise leidsin Tartu Ülikooli ühiskonnateaduste instituudi tööandjate messilt. Messil jätsid PRIA kliendisuhete osakonna töötajad Õnne Allaje-Kukk ja Kalle Valge väga professionaalse ja sooja mulje ning praktikapakkumine oli huvitav. Olin juba esimesel praktikapäeval üllatunud sooja vastuvõtu üle, mis häälestas kindlasti edasiseks.

Praktika jooksul sain kaasa lüüa väga eriilmelistes ülesannetes, mis avardasid arusaama nii avaliku sektori kommunikatsioonist kui ka PRIA spetsiifikast. Üks esimesi ülesandeid oli „Sisekoolitaja meelespea“ kujundamine – sain olemasoleva materjali põhjal luua Canva keskkonnas visuaalselt selge ja kasutajasõbraliku meelespea, mis toetab koolitajate praktilist tegutsemist.

Teine olulisem töö oli PRIA tehisintellekti lahendustest artikli kirjutamine – intervjueerisin spetsialiste, uurisin tausta ja panin kokku artikli, mis jõuab ka reaalselt avalikustamiseni. Oli huvitav tõlkida tehniline teema arusaadavaks, huvitavaks ja proaktiivseks kommunikatsiooniks, mis kõnetaks ka laiemat sihtrühma.

Lisaks sain võimaluse luua sotsiaalmeediasisu. Selle raames käisin kaasas PRIA põllukontrollil, jäädvustasin seal toimuvat ning nägin oma silmaga, kuidas PRIA kontroll tegelikult maastikul/tööpõllul tegutseb. Sain aru, et kontroll ei ole sugugi nii hirmus ega formaalne, nagu sageli arvatakse – see oli kliendikeskne ja professionaalne portsess. Minule üllatuseks oli klient ise PRIAst kontrolli palunud, et aitaksime tema põllupiirid korrektselt üle mõõta. Rakendusspetsialist Margus oli kogenud ja professionaalne ning külaskäik sai kiiresti tehtud.

Panustasin ka PRIA sisekommunikatsiooni uuringusse – aitasin koostada küsimustiku ning planeerisime koos sisekommunikatsiooni spetsialistiga sisu analüüsi. Lisaks käisime kommunikatsiooni insPRIAtsiooni saamiseks külas Enefiti kommunikatsioonimeeskonnal. See kogemus andis hea ülevaate sellest, kuidas suur organisatsioon toimib nii sisemise kommunikatsiooni kui ka juhtimise tasandil. Nägin, kuidas erinevad osakonnad omavahel suhtlevad, info liigub ja vajadusel suunamuutusi läbi viiakse, et kommunikatsioon oleks efektiivsem. Samuti mõistsin, kui oluline on läbipaistev ja hästi korraldatud kommunikatsioon, et toetada organisatsiooni eesmärke ning töötajate motivatsiooni ja kaasatust.

Kõik minu praktika ülesanded olid omamoodi huvitavad ning pakkusid mulle väärtuslikke teadmisi erinevatest kommunikatsioonitöö aspektidest — alates visuaalse identiteedi loomisest ja sisekommunikatsiooni analüüsist kuni avaliku kommunikatsiooni ja strateegiliste sõnumite planeerimiseni.

Praktika vältel ei olnud midagi ebameeldivat; pigem rikastas iga ülesanne minu professionaalset kompetentsi ja suutlikkust tegutseda tulevikus kommunikatsioonivaldkonnas mitmekülgselt.

Minu kogemus praktikandina oli kindlasti üks meeldejäävamaid praktikakogemusi üldse – mul oli võimalus olla osa PRIA igapäevaelust ja nägin lähedalt, kuidas toimib suur ja kompleksne organisatsioon seestpoolt. Praktikaperiood andis hea tunnetuse sellest, kuidas eri osakonnad omavahel suhtlevad, kuidas protsessid liiguvad ning kui oluline on sisemine kommunikatsioon ja koostöö, et asutuse masinavärk sujuvalt toimiks.

Kui organisatsioonina tundub PRIA mulle ühtaegu suur ja süsteemne, siis samas ka väga inimesekeskne. Märkasin, et paljud inimesed pingutavad teadlikult selle nimel, et asutust arendada – olgu selleks sisekommunikatsiooni parandamine, uute tehnoloogiliste lahenduste testimine või noorte kaasamine. Ja siis veel meie tiim – tõeliselt super punt igas mõttes. Avatud, sõbralik ja ühtehoidev seltskond, kus uustulnukana tundsin end kiiresti osana meeskonnast. Oli tunda, et inimesed tõesti hoolivad üksteisest ja oma tööst. Just see soe ja toetav õhkkond tegi kogu praktikakogemuse veelgi sisukamaks ja nauditavamaks ja oli tunda, et see kabinet elab majas kõige rohkem – ikkagi kommunikatsioonikabinet.

Tõsi, PRIA maine on ajas muutunud ning mõnel pool võib see tunduda ehk maha käinud, kuid sees olles on selgelt näha, et palju on juba paremaks läinud ja tahet edasi liikuda on tunda igal sammul. On alust arvata, et organisatsioon on praegu uue hingamise teel – PRIA on justkui pikal teekonnal, kus minevikust on palju õpitud ja nüüd vaadatakse teadlikult tuleviku poole.

PRIA praktika andis mulle rohkem, kui oskasin oodata — nii erialaseid teadmisi kui ka arusaamist töömaailma toimimisest laiemalt. Kõige olulisem, mida kaasa võtan, on oskus näha kommunikatsiooni organisatsiooni kontekstis: kuidas kujundatakse sõnumeid, juhitakse mainet, analüüsitakse sihtrühmi ja kohandatakse kanaleid.

Lisaks sain juurde väga praktilisi oskusi – olgu see visuaalse materjali kujundamine, strateegiate analüüsimine või koostööoskus suurtes tiimides.

Kõige enam õppisin aga väärtustama seda, kui oluline on toimiv sisekommunikatsioon: kuidas info liigub, kuidas suhtlus osakondade vahel käib ja kui tähtis on olla kursis ka teise „tööpõllu“ tegemistega. Samuti mõistsin paremini tiimi ühtsuse olulisust — seda tunnet, et me kõik töötame ühise eesmärgi nimel ning et iga lüli, olgu suur või väike, mõjutab kogu organisatsiooni toimimist. Just sealt sünnib sujuv koostöö ja usalduslik õhkkond. Sellest kogemusest on kindlasti veel nii mõndagi edaspidi õppida ja kõrva taha panna.“