Samm-sammult kliendile lähemale

PRIA on viimastel aastatel pannud olulise fookuse kliendisuhete paremale haldamisele, et iga kontakt looks kliendile senisest enam väärtust ning koostöö oleks sujuv ja tulemuslik. Juhendamisteenuse pakkumine on näidanud, et see on suur samm õiges suunas.

Juhendamisteenus on osa PRIA uuest kliendistrateegiast, mis on ette vaatav ja tuleviku nimel tegutsev. Uus programmperiood on kaasa toonud muudatusi ning uusi sekkumisi, kus PRIA klient võib vajada eelnevalt rohkem toetust. PRIA juhendajal on tervikpilt kogu toetuse elukaarest ning tema teadmised saab kliendi hüvanguks rakendada.

Juhendamisteenus saab taotlusprotsessi muuta kliendile lihtsamini läbitavaks. Lisapilk juba taotlusprotsessi varastes sammudes on potentsiaalselt suureks abiks seatud eesmärkide ja tulemusteni jõudmisel. 2023. aasta suve lõpus said esimesena juhendamisele pöördumise võimaluse maapiirkonnas majandustegevuse mitmekesistamise toetuse taotluse huvilised.

Juhendamisteenus võeti hästi vastu

PRIA arengutoetuste osakonna juhataja Piret Kljutšivski ütleb, et huvi PRIA uue juhendamisteenuse vastu oli eelmisel aastal suur – ühtekokku kasutas seda võimalust 85 klienti. „Uus teenus võimaldas lisaks kliendi otsestele taotlusega seotud küsimustele pöörata tähelepanu ka konkreetse toetusega seotud kitsaskohtadele, mis on PRIAle selgunud eelnevate aastate kogemuste põhjal,“ selgitab Kljutšivski.

Kliendid ise tõid oma tagasisides välja, et juhendamisteenus oli neile kasulik ning kiideti personaalset lähenemist. Samuti tõi juhendamisele pöördumine kindlustunde, et taotlus saab korrektselt täidetud. Näiteks kirjutas klient: „Sain juhendamist taotlusvooru alguses ning mulle jagati häid soovitusi. Tänu sellele jõudsin kõik vajalikud dokumendid hankida ja toetuse taotlemine laabus sujuvalt.“

Juhendamisteenuse puhul on tegemist PRIA pilootprojektiga, kus suur roll on ka koosõppimisel, kuna teenus on PRIA klienditeeninduses värske. Oleme tänulikud kõigile teenuse kasutajatele, kes jagavad meile tagasisidet ja teevad ettepanekuid teenuse parendamiseks.

LEADER projektitoetuse juhendamine

Arengutoetuste osakonnajuhataja asetäitja Merle Juure sõnul on hea, et kliendile pakutavad võimalused tulevad juhendamise käigus paremini esile. „Näiteks, kui klient mingil põhjusel mõne konkreetse toetuse taotlejaks ei sobi, siis saame talle tutvustada PRIA poolt pakutavaid teisi toetusi. Alternatiivsete võimaluste pakkumine ongi juhendamisteenuse üks suurimatest lisaväärtustest. Mitmekesistamise toetuse vastuvõtuperioodil selgus, et paljudele klientidele sobiks näiteks LEADER skeem,“ ütleb ta.

Sestap saavadki nüüd LEADER projektitoetuse huvilised juhendamisteenust kasutada ning juhendamisele on veel võimalik pöörduda kuni 8. märtsini. LEADER toetusskeemi eripäraks on kohaliku kogukonna kaasatus toetuste jagamise protsessis: kogukonna juhitud kohalikku arengut viiakse ellu kohaliku tegevusrühma (KTR) poolt välja töötatud kohaliku arengu strateegia alusel. Kogukondade jaoks on toetusskeemi suur väärtus, et nii strateegiate väljatöötamine kui ka rakendamine toimub alt-üles-põhimõttel, n-ö rohujuure tasandil, tuues seeläbi otsustustasandi kohalikule elanikule lähemale.

„Kuigi töö taotlustega ja nende hindamisega toimub eeskätt kogukonnakeskselt ning PRIA on loonud taotluste esitamiseks tehnilised võimalused, saab PRIA lisaks pakkuda toetuste huvilistele ka väärtuslikku kõrvalpilku,“ selgitab Juur.

Juur toob välja, et enne juhendamisele pöördumist peab klient ka ise ettevalmistusi tegema. Toetuse huviline peaks esmalt uurima, millise KTRi tegevuspiirkonnas ta asub, ning seejärel tutvuma selle piirkonna arengustrateegia ja pakutavate rahastusvõimalustega. Enne juhendamisele pöördumist tuleks kavandatav projekt võimalikult täpselt läbi mõelda ning hinnata oma võimekust tegevused ka iseseisvalt ellu viia.

PRIA juhendamisteenust saab kasutada telefoni ja veebi teel või Järvamaa teenindusbüroos, aeg selleks tuleb broneerida. PRIA kodulehe broneerimissüsteemis tuleks märkuste lahtrisse kirjutada planeeritavatest tegevustest nii palju, kui taotleja sellel hetkel teab. Selliselt on juhendajal võimalik pakkuda personaalset nõu ning lisatööriistu projekti planeerimiseks.

„LEADER projektitoetuse puhul pakuvad PRIA töötajad juhendamist küll 8. märtsini, kuid KTRide ja PRIA tihe koostöö sellega ei piirdu. Juhendamisteenuse edasiarendusena jääb edaspidi igale KTRile abiks PRIA-poolne kliendihaldur, kes õpib tundma kohaliku strateegia eripärasid ning toetab tegevusrühmi ja läbi nende toetuse taotlejaid ka edaspidi,“ sõnab Juur.

Kui lahendamist vajab kiire küsimus, mis ei eelda ettevõtte terviklikku ülevaadet või kui soovite juhendamisteenuse kohta lisateavet, siis palume kontakteeruda oma piirkonna KTRiga või helistada PRIA investeeringutoetuste infotelefonil 737 7678.