Juhendamine on PRIA kliente toetav tasuta teenus, mida pakume enne taotluse esitamist. Juhendamise käigus saab PRIA töötaja suunata kliendi tähelepanu võimalikele murekohtadele taotlemise protsessis ning koos üle vaadata toetuste nõuded, taotlusel esitatavad andmed ning vajalikud dokumendid.
Hetkel ei pakuta juhendamisteenust veel kõikide toetuste puhul. Näiteks varasemalt on juhendamisteenust pakutud maapiirkonnas majandustegevuse mitmekesistamise investeeringutoetuse, LEADER projektitoetuse ning keskkonnasõbraliku majandamise toetuse taotlejatele. Augustis 2024. a avanes juhendamisteenus ka maapiirkonna ettevõtjate konkurentsivõime suurendamise investeeringutoetuse taotlejatele.
Juhendamisteenust pakuvad PRIA töötajad telefoni teel ja veebis videosilla vahendusel. Juhendamisele pöördumiseks tuleb esmalt broneerida aeg PRIA kodulehe kaudu. Broneerimissüsteemis tuleb valida teenuse valiku rippmenüüst toetus, mille kohta juhendamist soovitakse. Broneeringut tehes on lisaks kontaktandmetele vajalik märkuste lahtrisse kirja panna ettevõttega seotud info ning muu asjakohane teave (nt katastritunnused), tekkinud küsimused ja pöördumise sisu, sh tegevused, millele soovitakse toetust taotleda.
PRIA juhendamisteenus ei ole taotlejatele kohustuslik, kõik vajalikud dokumendid võib kokku panna ka iseseisvalt või kasutada nõustaja või konsulendi abi. Tegemist on aga hea võimalusega, mis annab taotlejale taotluse esitamise osas kindlustunnet. Samuti vähendab see kõigi osapoolte halduskoormust, sest taotlus on enne esitamist hoolikalt läbi mõeldud ning võimalikud küsimused on ennetavalt vastatud.
Enne juhendamisele tulemist on oluline läbi mõelda, millistele küsimustele vastust soovitakse. Näiteks, kas juhendamise käigus soovitakse infot toetuse nõuete kohta või on pöördumine seotud e-PRIA kasutamisega. Mõnel juhul tuleks välja mõelda, millises piirkonnas plaanitakse tegevus või investeering ellu viia. Samuti, milline on ettevõtte võimekus, sh omafinantseeringu olemasolu, kavandatavate tegevuste elluviimise ajakava, saavutatavad eesmärgid ning tulemused jne.
Põhjalikult läbimõeldud taotlusinfo põhjal on juhendajal lihtsam igakülgset abi pakkuda. Juhendamine kestab tavaliselt 45–60 minutit, kuid kui sellest ajast ei piisa, siis saab vajadusel broneerida uue aja.
Juhime tähelepanu, et ettevõttepõhist juhendamisteenust saame osutada ainult klientidele, kellel on õigus konkreetset ettevõtet esindada.
Kui lahendamist vajab kiire küsimus, mis ei eelda ettevõtte terviklikku ülevaadet või kui soovite juhendamisteenuse kohta lisateavet, siis kirjutage info [at] pria [dot] ee (info[at]pria[dot]ee) või helistage PRIA infotelefonile.
Juhendamisviisid
Broneerimisel on oluline märkida enda telefoninumber. PRIA juhendaja võtab kliendiga kokkulepitud ajal ühendust. Võimalusel leidke vaikne ning hea telefonileviga asukoht ning olge valmis kokkulepitud ajal telefonile vastama.
Ekraanipildi jagamine
Juhime tähelepanu, et ka telefonitsi juhendamisel on võimalik kliendil oma arvuti ekraanipilti jagada.
Kui vajate e-PRIAs teenuse kasutamisel juhendaja abi, siis on võimalik oma ekraanipilti e-PRIA kuvast jagada. Ekraanipildi jagamise kohta leiab juhendi siit.
Broneerimisel tuleb kindlasti märkida oma kehtiv e-posti aadress, millele PRIA saadab enne kohtumise algust veebijuhendamiseks vajaliku lingi. Juhendamiseks kasutatakse Microsoft Teams keskkonda.
Veebikohtumise käivitab PRIA juhendaja. Kohtumisega liitumiseks tuleb kasutada kirjaga saadetud linki. Liitu koosolekuga aegsasti, kuid mitte rohkem kui 5 minutit enne kohtumise algust.
Juhendamise lingile klõpsates on kaks võimalust:
Microsoft Teams veebibrauseris
Microsoft Teamsi koosolekuga saab liituda kõigist enimlevinud ajakohastest veebibrauseritest (nt Chrome, Edge, Safari). PRIA saadetud lingil klõpsates avaneb uus veebibrauseri aken, kust tuleb valida nupp „Jätka selles brauseris“ („Continue on this browser“).
Seejärel tuleb brauserile anda kaamera ja mikrofoni kasutamise luba. Tavapäraselt avaneb sellekohane hüpikaken, millel tuleb klõpsata „Luba“ („Allow“). Antud load saab pärast oma veebilehitseja seadetes tagasi võtta. Kui kaamera ja mikrofoni kasutust ei lubata, ei ole võimalik juhendajal klienti kuulda.
Järgmises aknas sisesta oma nimi (lahter kaamerapildi kohal) ning klõpsa nuppu „Liitu kohe“ („Join now“).
Microsoft Teams rakendus
Microsoft Teamsi rakenduse kasutamiseks tuleb see eelnevalt endale arvutisse laadida, näiteks Microsofti kodulehelt.
Kui teil on Teamsi rakendus arvutis juba olemas, siis koosolekuga liitumiseks klõpsake PRIA saadetud lingil ning seejärel avaneb uus veebibrauseri aken, kust tuleb valida nupp „Liitu Teamsi rakenduses“ („Join on the Teams app“).
Ekraanipildi jagamine Teamsis
Ekraanipildi jagamiseks tuleb klõpsata jagamise nupule (ristkülikukujuline ikoon, mille sees on nooleke). Seejärel tuleb valida, kas
- jagada kogu ekraani (st juhendaja näeb kogu ekraanil toimuvat ning avatud vahelehti) või
- jagada kindlat rakendust (nt Word) või veebilehitseja vahelehte.
Kui sobiv ekraanipilt on valitud, ilmub punane raam selle sisu ümber, mida parasjagu jagatakse.
Ekraanijagamise lõpetamiseks tuleb vajutada uuesti jagamise nuppu.
Varasemad voorud
- 9.08.–6.09.2023 majandustegevuse mitmekesistamise investeeringutoetuse taotlejatele
- 19.02.–8.03.2024 LEADER projektitoetuse 2023–2027 taotlejatele
- 20.05.–12.06.2024 keskkonnasõbraliku majandamise toetuse taotlejatele
Lisamaterjalid
Nimetus | Lisatud |
---|---|