Lisatud: 11. jaanuar 2010

Viimati muudetud: 24. oktoober 2011

A A A
Prindi rss

Uudised

11Jan2010 Nõuandesüsteem muutub põllumehekesksemaks

Uuest aastast hakkab põllumeestele ja maaettevõtjatele mõeldud nõuandeteenistuse tegevust kureerima Maaelu Edendamise Sihtasutus (MES), mille esmaseks eesmärgiks on teenuse kliendikesksemaks muutmine.

Eestil on kohustus tagada oma põllumeestele vähemalt osaline nõustamine tulenevalt Euroopa Liidu seadusandlusest. Viimased viis aastat on nõuandetegevust kureerinud Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda (EPKK).

Põllumajandusminister Helir-Valdor Seedri sõnul on nõuandesüsteemi katusorganisatsiooni vahetamise eesmärgiks parandada teenuse kvaliteeti. „Vahetus ei tähenda, et Põllumajandus-Kaubanduskoda oleks oma tööga halvasti hakkama saanud, kuid tänases olukorras aitavad muutused kaasa teenuse paremale kvaliteedile," rääkis Seeder. „Tegelikult jäävad nõuandega tegelenud inimesed enamjaolt samaks, küsimus on lihtsalt uues ja värskemas pilgus teenusele tervikuna."

MESi juhatuse liikme Thea Kaurla sõnul on nende peamiseks eesmärgiks muuta nõuandeteenus tuleval aastal rohkem ettevõtjate soove ja vajadusi arvestavaks. Senisest suuremat tähelepanu tuleb pöörata ka nõuandeteenuse turundamisele, et nõuandeteenistus oleks nähtavam ning ettevõtjad oleks teenustest teadlikumad.

Koordinaatori muudatusega on tegelenud spetsiaalne töögrupp, kelle ülesandeks on täpsustada muuhulgas nõuandesüsteemi eesmärki ja selle korralduslikke küsimusi. Töörühma kuuluvad talupidajate, põllumeeste, konsulentide, EPKK ja teiste nõuandesüsteemi vajavate organisatsioonide esindajad.

Uudised

15. juunil lõppes PRIAs pindalatoetuste ja MAK loomapõhiste toetuste taotluste vastuvõtt. Sel aastal oli ühtse pindalatoetuse taotlejaid kokku 14 546, kes taotlesid toetust 963 147 ha suurusele pinnale. Peale taotlusperioodi lõppu algab kohapealse kontrolli periood, mis kestab oktoobri lõpuni. Sellel perioodil kontrollib PRIA, et taotlustel olevad andmed on õiged ning vajadusel täpsustatakse koos kliendiga taotlusel olevat infot. Et kontrolli tegevused toimuksid ladusalt palume kliendil või tema esindajal võimalusel viibida kohapealse kontrolli juures. See muudab infovahetuse kliendi ja PRIA vahel oluliselt lihtsamaks ja selgemaks.

Kõik uudised »

Liitu infokirja listiga

Hinnakataloog struktuur kaart2

Põllumassiivide veebikaart

bronn-vaike Infokeskus Arvamuse bänner