Lisatud: 08. november 2017

Viimati muudetud: 24. oktoober 2011

A A A
Prindi rss

Uudised

08Nov2017 Piimaeksport panustab suurema väärtusega toodetele

Rakveres täna peetud konverentsil „Eesti piimasektori ekspordiväljavaated“ tõi maaeluministeeriumi kaubanduse ja põllumajandussaadusi töötleva tööstuse osakonna juhataja Taavi Kand täna välja, et piimatoodete ekspordis tuleb vähendada töötlemata tooraine väljamüüki ning lähinaabritega kauplemise kõrval leida suurema ostujõuga kaugemaid turge.

 „Maaeluministeerium on võtnud eesmärgiks välja töötada toidusektori ekspordi edendamise tegevuskava, mille siht on suurendada lisandväärtusega toodete osakaalu ekspordis,“ selgitas ministeeriumi osakonna juhataja.

Taavi Kand ütles, et kuna eksport annab piimasektorile võimaluse oma toodangut müüa, tuleb tulu teenimiseks keskenduda kõrgema lisandväärtusega toodetele.

Sama eesmärki kannab ühistulise piimatööstuse rajamise riigipoolne toetamine. Paidesse rajatav piimatööstus on võimeline töötlema 1000 tonni piima ööpäevas ehk rohkem, kui praegu toorpiima riigist välja veetakse. Edaspidi saab piima Eestis ümber töödelda ja toodetena eksportida.

Hetkel pakub Maaeluministeerium mitmeid välisturgudele sisenemiseks olulisi teenuseid ning toetusi. Samuti ollakse keskseks partneriks teiste haldusalade asutustele, mis erinevate toidusektori eksporti puudutavate teemadega tegelevad.

Sellega seoses on Maaeluministeerium teinud ettepaneku käivitada toidusektori ekspordi edendamise tegevuskava koostamine. 2017. aasta aprillis sai Eesti toidusektori edendamise tegevuskava perioodiks 2018–2020 ka valitsuskabineti istungil heakskiidu. Kuigi tegevuskava hõlmab kogu toidukaupade eksporti, on erilist tähelepanu pööratud Eesti jaoks olulisimatele sektoritele, sealhulgas piimandusele.

2016. aastal moodustas toorpiima ekspordikäive 35% Eesti piimatoodete ekspordist ning 2017. aasta esimesel poolaastal oli see suurenenud 40 protsendini. Sealjuures on Eesti piimatoodete ekspordikäive 2017. aasta esimesel poolaastal võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvanud 43% ning tootegruppidest suurim kasv absoluutväärtuses toimus just toorpiima puhul.

Liitu infokirja listiga

struktuur Hinnakataloog kaart2

Põllumassiivide veebikaart

Infokeskus bronn-vaike Arvamuse bänner